Propaganda online szakmai konferencia 2025. Június 05-én 10:00-13:00 között
A propaganda történetét áttekintve láthatjuk, hogy a propaganda a társadalmi kommunikáció egyik formája. Társadalmi termék, amelyet a társadalom tagjainak meggyőzésére állítanak elő. Szoros kapcsolatban van a marketinggel és reklámmal.
A szó önmagában rossz érzést vált ki az emberekben, pedig tartalma nem csak a manipulációról, a hazugságról szól. Göbbels, Sztálin, vörös csillag, választási kortes beszédek ugranak be, és nem például a társadalmi célú hirdetések. A propaganda önmagában nem gonosz vagy immorális. Többszáz éves gyakorlata olyan mozgalmakhoz is kapcsolódik, mint a szüfrazsett mozgalom, a rabszolgaság eltörlése, vagy a környezetvédelem. Arra épít, hogy az emberek többsége általában nem, vagy csak korlátozottan érti, fogja fel például, hogy mi játszódik le a gazdaságban, vagy a politika színterén, hogy bizonyos társadalmi folyamatoknak milyen hatásaik vannak. Egy olyan eszköz, technika, amely elősegíti bizonyos nézetek, eszmék, ideológiák megismerését, terjesztését, elsajátítását. Célja: hogy az emberek érzelmeit, gondolkodását, viselkedését egy adott nézettel kapcsolatosan, az elfogadás irányába befolyásolja, megerősítse. Vagyis informál, befolyásol és tudatot formál.
A II. világháborúban fellelhető propaganda a mai terrorizmus propagandájáig a technikák hasonlóak.
Részvétel regisztrációhoz kötött: https://forms.gle/v6nDzkEDcfPnvb6g6